Huisarts Algemene informatie


Contactgegevens Heeft u medische vragen en/of klachten? Onze huisartsen staan van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur voor u klaar. Een goede huisarts werkt niet alleen, maar samen met een goed team van collega-huisartsen, centrumassistentes, praktijkondersteuners en verpleegkundig specialist. Samen maken zij afspraken over goede huisartsenzorg en vragen elkaar advies.


Waarom stelt de assistente mij vragen?

Om te kunnen beslissen bij welke van deze hulpverleners u het beste terecht kunt, zal de assistente u -wellicht uitgebreider dan u gewend bent- vragen welke klachten u heeft. Zo kan zij voor u de juiste afspraak plannen. Net als uw huisarts, heeft de assistente een beroepsgeheim. Uiteraard blijft het te allen tijde mogelijk om een consult bij uw huisarts te vragen. 

Online informatie over uw klacht? 

U kunt ook zelf via internet antwoorden zoeken op uw gezondheidsvragen via thuisarts. Bij twijfel adviseren wij u altijd contact met uw huisarts op te nemen.




Moet ik naar de dokter?

Iedereen twijfelt wel eens of een bezoek aan de huisarts nodig is. Met de app 'Moet ik naar de dokter?' kunt u zelf beoordelen óf en zo ja, wanneer het nodig is om een huisarts te raadplegen. U krijgt een deskundig en eerlijk advies. 




Kosten en vergoedingen?

Vraagt u zich af of de zorg die u krijgt wel vergoed wordt? Uw huisarts weet niet hoe u verzekerd bent, maar vindt het wel belangrijk dat u goed op de hoogte bent. Op de website van Patiëntenfederatie Nederland kunt u uitzoeken welke zorgverzekering u het beste kunt kiezen. Ook krijgt u informatie over wat vergoed wordt vanuit het basispakket en wat u zelf moet betalen, bijvoorbeeld via het eigen risico. Neem bij twijfel altijd contact op met uw zorgverzekeraar. 

Naar de website van Patiëntenfederatie Nederland

Open hier de Huisartsen tarieven 2020


Medische verklaring?

Heeft u een medische verklaring nodig van de huisarts voor bijvoorbeeld school, het reisbureau, de werkgever of een woningbouwvereniging? Houd er dan rekening mee dat een arts geen verklaringen mag afgeven voor zijn eigen patiënten. In veel gevallen kunt u zelf de informatie doorgeven aan de desbetreffende instantie. Wanneer dit niet mogelijk is, dan kan de instantie zelf een onafhankelijk arts inschakelen.

Uitgelicht
GEZOCHT: deelnemers patiëntenpanel ter verbetering hartzorg
GEZOCHT: deelnemers patiëntenpanel ter verbetering hartzorg
Geplaatst: 17 januari 2022

Heeft u in de afgelopen 5 jaar een hartaandoening gehad en wilt u een bijdrage leveren aan het beter maken van de hartzorg? Dan nodigen wij u graag uit om met ons samen te werken als deelnemer patiëntpanel voor verbetering van de hartzorg.

Boostervaccinatie | Registratie in CoronaCheck-app
Boostervaccinatie | Registratie in CoronaCheck-app
Geplaatst: 29 december 2021

Heeft u via SGE een boosterprik gehad? U kunt dan binnenkort een vaccinatiebewijs in uw CoronaCheck-app uploaden. Momenteel zijn we druk bezig om alle gegevens te verwerken. De verwachting is wel dat dit enige tijd kan duren. We vragen hiervoor uw geduld en begrip.

Boostervaccinatie
Boostervaccinatie
Geplaatst: 23 december 2021

We doen er alles aan om massaal te boosteren. De GGD’en schalen daarbij gigantisch op. Ook SGE gaat de GGD helpen met het boosteren van alle 60 plussers.