Huisarts Algemene informatie


Contactgegevens Heeft u medische vragen en/of klachten? Onze huisartsen staan van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur voor u klaar. Een goede huisarts werkt niet alleen, maar samen met een goed team van collega-huisartsen, centrumassistentes, praktijkondersteuners en verpleegkundig specialist. Samen maken zij afspraken over goede huisartsenzorg en vragen elkaar advies.


Waarom stelt de assistente mij vragen?

Om te kunnen beslissen bij welke van deze hulpverleners u het beste terecht kunt, zal de assistente u -wellicht uitgebreider dan u gewend bent- vragen welke klachten u heeft. Zo kan zij voor u de juiste afspraak plannen. Net als uw huisarts, heeft de assistente een beroepsgeheim. Uiteraard blijft het te allen tijde mogelijk om een consult bij uw huisarts te vragen. 

Online informatie over uw klacht? 

U kunt ook zelf via internet antwoorden zoeken op uw gezondheidsvragen via thuisarts. Bij twijfel adviseren wij u altijd contact met uw huisarts op te nemen.




Moet ik naar de dokter?

Iedereen twijfelt wel eens of een bezoek aan de huisarts nodig is. Met de app 'Moet ik naar de dokter?' kunt u zelf beoordelen óf en zo ja, wanneer het nodig is om een huisarts te raadplegen. U krijgt een deskundig en eerlijk advies. 




Kosten en vergoedingen?

Vraagt u zich af of de zorg die u krijgt wel vergoed wordt? Uw huisarts weet niet hoe u verzekerd bent, maar vindt het wel belangrijk dat u goed op de hoogte bent. Op de website van Patiëntenfederatie Nederland kunt u uitzoeken welke zorgverzekering u het beste kunt kiezen. Ook krijgt u informatie over wat vergoed wordt vanuit het basispakket en wat u zelf moet betalen, bijvoorbeeld via het eigen risico. Neem bij twijfel altijd contact op met uw zorgverzekeraar. 

Naar de website van Patiëntenfederatie Nederland

Open hier de Huisartsen tarieven 2020


Medische verklaring?

Heeft u een medische verklaring nodig van de huisarts voor bijvoorbeeld school, het reisbureau, de werkgever of een woningbouwvereniging? Houd er dan rekening mee dat een arts geen verklaringen mag afgeven voor zijn eigen patiënten. In veel gevallen kunt u zelf de informatie doorgeven aan de desbetreffende instantie. Wanneer dit niet mogelijk is, dan kan de instantie zelf een onafhankelijk arts inschakelen.

Uitgelicht
#DASLIEF: Fitcoins sparen voor mensen met een vitaal beroep
#DASLIEF: Fitcoins sparen voor mensen met een vitaal beroep
Geplaatst: 7 april 2020

Bescherm uzelf en zorg meer dan eerder voor een goed functionerend immuunsysteem. Dat krijgt u door zoveel mogelijk te bewegen, gezond te eten, op tijd te ontspannen en goed te slapen. De app ‘It’s my life’ van stichting Eindhoven Vitaal, waar SGE mee samenwerkt, helpt u hierbij op een stimulerende manier. Met de app verdient u door dagelijks te bewegen namelijk punten, Fitcoins. Ook vindt u online mogelijkheden om (thuis) gezonder te leven zoals online beweeglessen, mindfulness en tips over gezonde voeding.

Uw medicatie
Uw medicatie
Geplaatst: 7 april 2020

Gebruikt u medicatie? Onze apotheek zorgt er ook nu voor dat uw medicatie beschikbaar is. U hoeft hiervoor niet te bellen; met een e-mail of SMS-bericht krijgt u bericht als uw medicatie klaarligt om op te halen. Gebruikt u chronisch medicatie? Met de herhaalservice zorgt de apotheek ervoor dat u op tijd over uw medicatie kan beschikken.

#mijnhartvoordezorg
#mijnhartvoordezorg
Geplaatst: 6 april 2020

Ook bij SGE hebben buurtbewoners hun hart voor de zorg laten zien. Zoals bij SGE Strijp waar een wit shirt met een hart op de deur is geplakt. Ook andere centra hebben steunbetuigingen ontvangen. Dit doet onze apotheekmedewerkers, huisartsen, assistentes, praktijkondersteuners, psychologen, fysiotherapeuten, tandartsen en alle andere zorgverleners goed!