For English, please use Google Translate (in the right corner of this page).

Regelmatig krijgen we vragen over rekeningen, zorgkosten en vergoedingen. In dit artikel geven we u graag meer informatie hierover en een antwoord op de meest gestelde vragen.

Waarom betaal ik zelf de kosten voor aanvullend onderzoek wanneer de huisarts mij hiervoor verwijst?

U heeft bij uw zorgverzekering een eigen risico, dat is het bedrag dat u eerst zelf moet betalen bij gemaakte zorgkosten. Voor een bezoek aan de huisarts betaalt u geen eigen risico. Maar als de huisarts u verwijst voor labonderzoek (zoals bloedonderzoek, röntgen of een CRP-bepaling), dan betaalt u dit wel uit uw eigen risico. 

In het kort: 
  • Een bezoek aan de huisarts: U betaalt niets
  • Een labonderzoek, zoals bloedonderzoek, röntgen of een CRP-bepaling: U betaalt de kosten hiervoor uit uw eigen risico. 

Welke zorg krijg ik vergoed en welke niet?
Vraagt u zich af of de zorg die u krijgt wel vergoed wordt? Uw huisarts weet niet hoe u verzekerd bent, maar vindt het wel belangrijk dat u goed op de hoogte bent. Op de website van Patiëntenfederatie Nederland kunt u uitzoeken welke zorgverzekering u het beste kunt kiezen. Ook krijgt u informatie over wat vergoed wordt vanuit het basispakket en wat u zelf moet betalen, bijvoorbeeld via het eigen risico, een eigen bijdrage of niet gecontracteerde zorg. Neem bij twijfel altijd contact op met uw zorgverzekeraar.

Lees hier alles over wat u wel en niet vergoed krijgt

Open hier de Huisartsen tarieven 2020





Delen

Informatie

Geplaatst
3 januari 2020

Onderwerp(en)
Algemeen
Uitgelicht
Huisartsenzorg Strijp/Gestel
Huisartsenzorg Strijp/Gestel
Geplaatst: 24 maart 2020

Als gevolg van een verdere verspreiding van het coronavirus wordt met ingang van 25 maart 2020 de huisartsenzorg voor alle patiënten van de onderstaande praktijken in verzorgingsgebied Strijp/Gestel anders georganiseerd.

Contact met het gezondheidscentrum
Contact met het gezondheidscentrum
Geplaatst: 17 maart 2020

Het advies is tot in ieder geval 6 april om zo weinig mogelijk fysiek contact met elkaar te hebben en te zorgen dat mensen met klachten thuis blijven. Toch kan het zijn dat u een vraag heeft aan uw huisarts of andere zorgverlener in het centrum. Wat zijn nu de richtlijnen? En wat zijn de mogelijkheden voor andere vormen van contact met de zorgverlener bij uw gezondheidscentrum?

Gezondheidsklachten
Gezondheidsklachten
Geplaatst: 17 maart 2020

Heeft u hoestklachten/ keelpijn/ last van snotteren en/of lichte verhoging, blijf thuis! Neem bij toenemende benauwdheid/ kortademigheid EN koorts boven 38 graden contact op met uw huisarts. Lees in dit artikel meer over wat u bij welke klachten het beste kunt doen.

Uw medicatie
Uw medicatie
Geplaatst: 17 maart 2020

Door het coronavirus hebben wij momenteel te maken met grote drukte. Hierdoor kan het verwerken van uw medicatie mogelijk 2 dagen langer duren dan normaal het geval is. Wij willen u daarom verzoeken om niet te bellen met de vraag of uw medicatie klaarstaat. Wanneer uw medicatie klaarstaat, dan sturen wij u een e-mail of een sms-bericht.

Online contact met de huisartsenpraktijk?
Online contact met de huisartsenpraktijk?
Geplaatst: 16 maart 2020

We nodigen u uit om deze weken vooral het gezondheidsportaal MijnGezondheid.net te bezoeken en om hier gebruik van te gaan maken. In dit portaal kunt u online een vraag stellen via een e-Consult en een (vrijgegeven) uitslag van laboratoriumonderzoek bekijken. Online een afspraak maken is op dit moment niet mogelijk.

Landelijk telefoonnummer publieksvoorlichting Coronavirus
Landelijk telefoonnummer publieksvoorlichting Coronavirus
Geplaatst: 13 maart 2020

Het telefoonnummer 0800 – 1351 is dagelijks bereikbaar van 08.00 tot 20.00 uur. Of kijk op rijksoverheid.nl/coronavirus.